kako-da-ja-sprechime-opstipacijata-ili-da-gi-namalime-neprijatnite-simptomi_image
Споделете со пријателите!

Запекот погодува дури 30% од популацијата а најпогодени се жените и постарите лица.

„Опстипацијата е состојба која може значително да го наруши квалитетот на нашиот живот.“

Во есенскиот период редовно доаѓа до промени во нашиот животен стил, од една страна исхраната станува цврста, масна и тешка а од друга страна се намалува физичката активност. Една од последиците на овие наши навики е секако и проблемот со т.н. опстипација или народски кажано запек кој подразбира намалена фреквенција на празнење на цревата и/или отежната дефекација. Опстипацијата е состојба која може значително да го наруши квалитетот на нашиот живот и може да донесе сериозни компликации како хемороиди па дури и потреба за итна хируршка интервенција. Запекот погодува дури 30% од популацијата а најпогодени се жените и постарите лица.

Најчести причини за појава на запек се:

  • Внесување на премалку течности и растителни влакна во исхраната при што не се создава столица со нормална конзистенција;
  • Секојдневна конзумација на брза храна со лош квалитет и недоволно течна храна;
  • Седечки начин на живот / Недоволна физичка активност;
  • Игнорирање на потребата за празнење на цревата или одложување на празнењето;
  • Стрес и анксиозност;
  • Користење на одредени лекови (опиоиди, калциум антагонисти, неуролептици, антидепресиви, лекови за Паркинсонова болест). 

Симптоми:

  • Сува и цврста столица;
  • Нередовно, нецелосно и тешко празнење цревата;
  • Надуеност, стомачни грчеви и стомачна болка.

Како да ја спречиме опстипацијата или да ги намалиме непријатните симптоми:

  • Балансирана исхрана богата со растителни влакна (25 до 30 грама влакна дневно) – редовна консумација на интегрални житарки, свежо овошје и зеленчук;
  • Одржување на соодветен внес на течности бидејќи соодветната хидратација овозможува столицата да има добра конзистенција. Идеално е да пиеме, 10 до 12 чаши течност дневно;
  • Редовна физичка активност – лесни прошетки од 30 минути барем 3 пати неделно;
  • „Tренинг“ за секоjдневна редовна дефекација (на пр.после појадок);
  • Повремена употреба на пробиотски препарати кои ја стабилизираат цревната микрофлора и помагаат во регулацијата на варењето на храната.
Прочитајте:  Останете здрави оваа есен – засилете го Вашиот имунитет!

Доколку овие мерки не вродат со плод се препорачува употреба на дополнителни лекови или додатоци во исхраната т.н. лаксативи со кои се стабилизира столицата. 

Најбезбедни се тн. осмотски лаксативи (пр. лактулоза) кои го зголемуваат волуменот на столицата и механички го чистат цревото, а немаат несакани ефекти кои се карактеристични за хемиските (иритативни) лаксативи (грчеви, стомачна болка и навикнување)


Споделете со пријателите!