balansirana-ishrana-vazhen-faktor-za-pravilen-rast-i-razvoj-na-vashite-deca_image
Споделете со пријателите!

Хранењето и здравата исхрана е процес кој се учи цел живот!
Хранењето и здравата исхрана е процес кој се учи цел живот. Без дилеми, предизвик е во едно брзо и динамично време, да се задржат здравите прехранбени навики. Сепак кога се нашите најмили во прашање неопходно е да се најде време за домашно подготовена храната, бидејќи резултатите од ваквиот начин на исхрана се секогаш забележителни.

„Недоволни количини на соодветни хранливи материи во детството, може да доведе до несакани ефекти во растот и развојот“

Раното детство е период на интензивен раст и развој, но и најранлив период во животот на човекот. Недостатокот на одредени хранливи материи во детството, може да доведе до несакани ефекти во растот и развојот. Здрава и балансирана исхрана подразбира користење на прехранбени производи кои ги задоволуваат енергетските потреби на детскиот организам, но и обезбедуваат хармоничен раст и развој како и изградба на детскиот имунитет!

Практични совети: Што треба да воведете во исхраната на Вашите деца:

  • Интегрални житарки 3-4 пати на ден. Кај возрасната група од 4 до 6 години 50% од лебот треба да биде од интегрално брашно или со интегрални житарки. Оваа група производи обезбедува внес на јаглени хидрати, минерали и витамини од групата Б,
  • Секојдневна консумација на свеж сезонски зеленчук и овошје, во количини од 300-400 грама. Овошјето и зеленчукот се основен извор на витамин Ц и цинк кои се клучни за имунитетот на детето а освен тоа спречуваат и појава на дебелина кај децата,
  • Секојдневна консумација на полномасно млеко и млечни производи, најмалку 300-350 мл кисело, пресно млеко и/или јогурт и 25-30 грама сирење/кашкавал. Млечните производи се најдобриот извор на лесно искористлив калциум, кој е важен за развојот на коските,
  • Користење на посни меса (јунешко, пилешко) до 3 пати неделно, јајца 3 пати неделно како и свежа риба 1-2 пати неделно. Месото е клучен снабдувач на организмот со протеини но и железо со што се спречува железодефициентната анемија која е сериозен проблем кај оваа возрасна група,
  • Обезбедете им на децата доволен внес на вода и течности, 5 до 6 чаши на ден! Недоволен внес на вода носи до дехидратација која се манифестира со: намалена умствена и физичка активност, намалена концентрација и внимание, замор, главоболка и зголемена телесна температура,
  • Ограничете го внесот на животинските масти, а при подготовката на храната пожелно е користење на растителни масла (ладно цедено маслиново масло),
  • Ограничете го внесот на шеќер, слатки како и безалкохолните пијалоци полни со шеќер. Слатките се штетни за забите и желудникот и се причина за зголемена телесна тежина кај децата,
  • Ограничете го внесот на сол при подготовката на храната. Солта ја зголемува загубата на калциум од коските, ја нарушува функцијата на бубрезите и создава ризик за покачување на крвниот притисок во подоцнежниот период од животот!
Прочитајте:  Како да ја спречиме опстипацијата или да ги намалиме непријатните симптоми!

Споделете со пријателите!