sto-e-niskojaglehidratna-dieta
Споделете со пријателите!

Може ли ниско-јаглехидратна да ви помогне при губење на телесна тежина? Притоа да ви помогне да ја задржите таа тежина засекогаш!?! Еве што треба да знаете за ниско-јаглехидратна исхрана или диета
Ниско-јаглехидратна исхрана – Low-carbohydrate diet (Low-Carb) го ограничува внесувањето на јаглехидрати, како оние кои се наоѓаат во житариците, тестенините, слатките, одредени зеленчукови намирници како и овошјето, а ја нагласува исхраната богата со протеини и масти. Постојат многу видови на ниско-јаглехидратна диети, и притоа секоја диета има различна ограничувања на намирници и количини на јаглехидрати кои може да се внесуваат.

Цели

Ниско-јаглехидратна исхрана генерално се користи за губење на прекумерна тежина, но некои видови на ниско-јаглехидратни диети може да имаат и здравствени придобивки покрај губењето на тежина, како што се намалување на ризик факторите поврзани со дијабетес и метаболички синдром.

Причини зошто би користеле ниско-јаглехидратна исхрана

Главните причини за користење на ниско-јаглехидратната исхрана се следниве:

  • Сакате исхрана со која би го ограничиле внесувањето на одредени јаглехидрати за да изгубите телесна тежина;
  • Сакате да ги промените вашиот целокупни навики за јадење;
  • Уживајте во видовите и количините на храна препорачани во ниско-јаглехидратните диети.

Сепак препораките се дека пред започнување на било која диета за слабеење консултирајте се со вашиот лекар, особено ако имате било какви здравствени проблеми, како што се дијабетес или срцеви заболувања.

Типични храна за ниско-carb исхрана

Општо земено, ниско-јаглехидратната исхрана се фокусира на протеини, вклучувајќи месо, живина, риба и јајца, и одредени ниско-јаглехидратни зеленчуци. Ниско-јаглехидратната исхрана генерално ги исклучува или ограничува повеќето житарки, мешунки, овошје, леб, слатки, тестенини и високо-јаглехидратните зеленчуци, а понекогаш и оревите и семките. Во некои Low-Carb диети се дозволуваат мали количини на одредено овошје, зеленчук и интегрални житарици.

„Дневена конзумација на 60 до 130 грама на јаглехидрати е типично за во ниско-јаглехидратните диети. Овие количини на јаглехидрати обезбедуваат 240-520 калории.“

Некои ниско-јаглехидратни диети во голема мера ги ограничуваат јаглехидратите во почетната фаза на диетата за потоа постепено да го зголемуваат бројот на дозволени јагленохидрати. Додека диетите со многи ниско ниво на јаглехидратни го ограничиуваат внесувањето на јаглехидратите до 60 грама или помалку на ден.

Прочитајте:  Корисноста и широката примена на лененото семе

Спротивно на тоа, според насоките препорачани во правилникот за исхрана на Американците –  Dietary Guidelines for Americans каде се препорачува јаглехидратите да сочинуваат 45-65 % од вкупната дневна доза на внесени калории. Тоа значи, ако се консумираат 2.000 калории на ден, од нив треба меѓу 900 и 1.300 калории да се од јаглехидрати односно помеѓу 225 и 325 грама јаглехидратите дневно.

Ризици

Доколку одеднаш и драстично го намалите внесувањето на јагленохидрати, може да се соочите со различни привремени здравствени потешкотии, вклучувајќи:

  • Главоболка
  • Лош здив
  • Слабост
  • Замор
  • Тврда столица или дијареа

Споделете со пријателите!