hormoni-koi-gi-sogoruvaat-masnotiite-kluch-za-slabeenje_image
Споделете со пријателите!

Третата компонента, која одредува дали ќе можете да ослабнете освен вежбање и исхрана, е хормоналниот статус. Најчесто зборуваме главно за два хормони кои влијаат на согорувањето на маснотиите, но бројот на оние хормони кои имаат директен ефект во контролата на губење на тежината се всушност 7.
Многу од овие хормони може да се влијаат од храната што ја јадете и вежбите што ги правите. Ако не ја контролирате хормоналната средина, ќе ви биде многу тешко да ги стопите несаканите масти. Подолу ќе видите кои се овие хормони и како можете да ги искористите нив за да извлечете максимум од вашите напори:

Инсулин

Се излачува од панкреасот и се ослободува секогаш кога се внесува храна која содржи гликоза, најчесто јаглехидрати. Кога станува збор за градење на мускулна маса, инсулин е анаболен, хормон за градење мускули, кој е клучен по тренингот. Тој води до снабдување со хранливи материи во мускулите. Но, откако мускулите се полни, гликозата се претвора директно во маснотии за да се чува за во иднина кога е потребна енергија.

После тоа, целиот овој процес се сопира и престанува согорувањето на маснотии. За да помогнете во контролата на инсулинот и искористување на неговиот ефект на градење мускули, треба да ја потиснете акумулацијата на маснотиите, но не заборавајте да комбинирате јаглехидрати со некои протеини за да ја намалите реакцијата на инсулин и да ги одржувате мускулите чисти.

„Норепинефрин е клучен регулатор на метаболизмот на маснотиите и кога се ослободува од мозокот, директно ги вклучува алфа и бета рецепторите во масните клетки, овозможувајќи им да се мобилизираат и разградат со поголема брзина.“

Глукагон

Овој пептиден хормон се излачува од панкреасот во обид да се подигне нивото на шеќер во крвта. Работи директно против инсулинот, а додека инсулинот складира јаглехидрати и масти, глукагонот ги разградува масните наслаги и ги гори за енергија. Потрошувачката на премногу јаглени хидрати предизвикува овој хормон да ја запре преобразбата на складираната маст во енергија. Затоа, ако сакате да го зголемите ослободувањето на глукагон, зголемете го внесот на протеини и намалете го внесот на јаглени хидрати!

Адипонектин

Ова е уште еден важен хормон кој се произведува од телесните масти. Може да ја зголеми способноста на вашите мускули да користат јаглени хидрати за енергија, да го зајакнат вашиот метаболизам и да ја зголемат стапката со која вашето тело ги разложува мастите. Исто така, има ефект на потиснување на апетитот. Ако чистата мускулатура во вашето тело е мала , адипонектин исто така ќе биде низок. За да го зголемите, само треба да работите со поголеми тегови. Ако го промените составот на телото во поголема мускулна маса, овој хормон ќе се регулира со цел да согори повеќе маснотии.

Прочитајте:  Брзото пешачење како високо интензивен тренинг

Лептин

Овој хормон е произведен од масните клетки и му дава сигнали на мозокот кога сте сити. Колку повеќе масти имате, толку повеќе лептин ќе се ослободи, што звучи одлично, но проблемот е што премногу маснотии доведува до поголема секреција од хормонот. Ова може да доведе до конфузија на мозокот и сериозно забавување на метаболизмот. Наједноставниот начин за контрола на лептин е да избегнувате штетна храна, туку да јадете природна храна, традиционална за Македонската кујна.

Грелин

Се ослободува во желудникот и може да се смета за спротивно на лептинот. Кога стомакот е празен, грелин му сигнализира на мозокот дека сте гладни. Ако сакате да изгубите тежина, треба да се стремите кон помалку ослободување на овој хормон. Ако барате поголема мускулна маса, целта ќе ви биде да излачувате повеќе грелин. Всушност, на телото му е тешко да се прилагоди на грелин, бидејќи не сака да гладува и постојано испраќа сигнал „Јас сум гладен“, што всушност им го отежнува процесот на многу луѓе кои се на диета. Еден од неколкуте начини за намалување на овој хормон е интензивно вежбање.

Кога сте многу уморни по сесија вежбање, нивото на Грелин паѓа.

Кортизол

Хормонот на стрес се синтетизира во надбубрежните жлезди и е катаболен, односно доведува до губење на мускулната маса. Без разлика дали станува збор за стрес во животот или поради тешки вежби, хронично високи нивоа на кортизол доведуваат до поголемо ниво на инсулин, губење на мускулна маса и акумулација на вишок маснотии. Кортизолот исто така може да го потисне ослободувањето на невротрансмитерот серотонин, што ќе има директен и негативен ефект врз сонот, вашето закрепнување и ќе го зголеми вашиот апетит. Ако сакате да го контролирате овој хормон, императив е да добиете соодветни количини на сон (околу 8 часа или дури и повеќе, во зависност од вашата возраст).

Норепинефрин

Ова е веројатно најважниот хормон кога станува збор за губење на тежината и согорувањето на маснотиите. Норепинефрин е клучен регулатор на метаболизмот на маснотиите и кога се ослободува од мозокот, директно ги вклучува алфа и бета рецепторите во масните клетки, овозможувајќи им да се мобилизираат и разградат со поголема брзина.

Еден од најефикасните начини да се поттикне ослободување на овој хормон е да се зголеми адреналин преку вежбање.

Исто така, можете да го забрзате неговото ослободување со додатоци како што се зелениот чај и пијалоците со кофеин, а истражувањето покажало дека комбинацијата од двете дава одлични резултати.


Споделете со пријателите!