ProteinFoods-web
Споделете со пријателите!

Лизинот е една од трите најважни амино киселини кои човечкиот организам може да ги набави само преку храна. Супстанцијата е неопходна за раст, регенерација на ткивата, производство на хормони, антитела, ензими. ФБ: 
Лизинот е една од трите најважни амино киселини кои човечкиот организам може да ги набави само преку храна. Супстанцијата е неопходна за раст, регенерација на ткивата, производство на хормони, антитела, ензими. Лизин помага да се изградат мускулни протеини и колаген – компонента на сврзното ткиво. Тој е одговорен за јачината на крвните садови, еластичноста на тетивите, апсорпцијата на калциум. Исто така, го спречува развојот на остеопороза, атеросклероза, мозочни удари и миокарден инфаркт, ја регулира активноста на млечните жлезди.

esencijalnata-aminokiselina-lizin_imageТреба да се напомене дека мешунките, за разлика од пченицата и пченката, содржат голема количина од оваа амино киселина. Житните (зрнестите) растенија ја губат оваа амино киселина за време на термичка обработка, исто така битен податок за лизинот е дека се инактивира кога се комбинираат протеини со шеќер.

Дневна потреба

Дневните потреби на возрасен за лизин е 23 mg/kg телесна тежина, а за бебиња – 170 mg/kg.

Потребата од лизин се зголемува кога:

  • Кога има зголемен физички напор (кај тркачи на долги растојанија дефицитот на лизин може да доведе до воспаление на тетивите, исто така и до исцрпување на мускулите);
  • Кога има промени кои се должат на возраста (особено кај машкиот организам) – постарите мажи треба да внесуваат повеќе лизин од млади луѓе;
  • Кога индивидуата се придржува кон одреден начин на исхрана како што е вегетаријанството – бидејќи луѓето кои се придржуваат до таквата исхрана не добиваат доволно амино киселини со храна;
  • Кога индивидуата се придржува до диета која содржи малку маснотии.

Лизин е аминокиселина која секогаш му е потребена на телото. Истражувањата покажуваат дека супстанцијата не се акумулира во телото. Додека е во него, ги извршува функциите на енергетската компонента.

Постојат две варијанти на аминокиселината лизин: D-лизин и L-лизин. Нашето тело го апсорбира второто. За целосна употреба на лизинот од телото, употребата на супстанцијата треба да се комбинира со производи кои содржат витамини А, Ц, Б1, исто така, биофланоноиди и железо.

Ефикасноста на лизин е можна само со постоење на придружната амино киселина аргинин. Најсоодветен сооднос помеѓу двете се наоѓа во сирењето и други млечно кисели производи.

Доколку постои недостатокот на такви производи во менито  може да биде компензирано од употребата на достапни храна во комбинација со ореви, чоколадо и желатин (во нив се содржи аргинин).

Прочитајте:  Мусли или гранола – што е подобар избор?

Корисни својства на лизин и неговите ефекти врз човечкиот организам

Лизин не само што се бори против разните вируси, вклучувајќи ги и сите видови на херпес, но исто така има и голем број други не помалку корисни својства. Тие вклучуваат: антидепресивна функција, намалување на анксиозноста и раздразливоста. Консумирање на лизин има благопријатно влијание на мигренозна главоболка.

Интеракција со други основни елементи

Како и секое соединение, лизин има тенденција да комуницира со супстанции во човечкото тело, првенствено аргинин (како што е споменато погоре).

Знаци на вишок на лизин

Нема информации за проблеми поврзани со вишокот лизин во телото. Амино киселината не може да се акумулира во телото, нема токсичен ефект врз луѓето. Вишокот лизин е извор на енергија.

Знаци на дефицит на лизин:

  • Зголемен замор;
  • Гадење;
  • Вртоглавица;
  • Млитавост;
  • Намален апетит;
  • Нервоза;
  • Зголемено губење на косата;
  • Менструална дисфункција;
  • Намалено либидо;
  • Проблеми со потенцијата;
  • Чести вирусни заболувања;
  • Анемија.

Споделете со пријателите!