Зошто имаме тенденција да им веруваме на самоуверените луѓе, дури и кога тие грешат? Дали некогаш сте се запрашале зошто некои луѓе имаат поголемо влијание врз другите, на пример помеѓу колеги или пријатели?
Според теоријата за унапредување на статусот ние добиваме влијание кога се однесуваме авторитативно и самоуверено. Нашето однесување е тоа што предизвикува другите да нè перципираат како компетентна личност. Тим психолози одлучија да спроведат студија за да го испитаат влијанието на авторитативното однесување врз надворешната перцепција за компетентноста и како вистинското ниво на компетентност влијае на начинот на кој другите ја доживуваат.Истражувачите ги поделиле волонтерите во четиричлени групи кои никогаш порано не се виделе и им биле дадени неколку математички проблеми за решавање. Од учесниците се барало да работат заедно и да ги коментираат задачите за да дојдат до конечните одговори, а парична награда му беше ветена на тимот со најправилно решени задачи.
Користејќи прашалник и внимателно набудувајќи го однесувањето на учесниците во текот на играта, истражувачите ја измериле доминацијата на секој од волонтерите. На крајот од играта, членовите на тимот мораа да ги проценат математичките способности на нивните соиграчи, а тим од набудувачи мораше да го стори истото, но проучувајќи го записот на играта. Главниот заклучок на овој експеримент е дека и набудувачите и соиграчите ги оценија помоќните учесници како покомпетентни, без оглед дали нивните одговори биле точни или неточни. Иако луѓето со самодоверба не се справиле подобро во решавањето на проблемите, нивното авторитативно и нагласено однесување кај сите создало верување дека се подобри во пресметките. Како резултат, тие имале поголемо влијание во дискусиите и, соодветно, на нивните ставови им беше дадена поголема тежина во конечната одлука.
Последователното истражување покажало дека дури и кога истражувачите интервенираат и предупредуваат дека одговорите на самоуверените учесници се погрешни, ова тешко го намалува впечатокот кај другите за нивната компетентност.
Оттука произлегува и логичното прашање зошто самодовербата е клучна при одредувањето на нечија компетентност?
Не е познато зошто луѓето кои се изразуваат со апсолутна самодоверба успеваат да не хипнотизираат.
Во такви моменти имаме тенденција да ги игнорираме грешките, неточностите, неправилното расудување – како да токму оваа категоричност и самоувереност привремено нè одвлекува од суштината на она што ни е кажано.
Потребно ли ни е да се потсетиме дека овој начин на комуникација е основа на работата на самите политичари, агенти за продажба и други специјалисти, кои прокламираат различни идеи и производи. Цврстото верување во вашиот сопствен производ е основа за успешна продажба. Екстремната самодоверба може да нè плени, бидејќи за многу работи што се вредни за нас, нема јасни упатства и одговори, за разлика од задачите во математиката, на пример. Наместо тоа, самоуверените оратори нè инспирираат со самоуверено изразување на сопствените ставови, уверување за иднината или забава со свои тези и предвидувања. Всушност, трговските состаноци и политичките говори се најуспешни кога ќе ги постигнат сите овие цели. Според психолозите, ова влијание не е нешто лошо. Кога сме свесни за хипнотичкиот потенцијал на самодовербата, ќе можеме подобро да ги одделиме работите што некој ќе ни ги каже од начинот на кој ги кажуваат.