Пофалбата која ќе му овозможи на детето да го препознае сопствениот напор може да помогне да се изгради неговата самодоверба.
Самопочитта може да произлезе од напорот кој го вложуваме за да исполниме одредена цел. Пофалбата која ќе му овозможи на детето да го препознае сопствениот напор може да помогне да се изгради неговата самодоверба.Важно е внимателно да размислите за зборовите што ги користите за да го фалите вашето дете во различни ситуации.
Самодовербата доаѓа од напорно работење кон остварување на целта и чувство на задоволство поврзано со тоа. Значи, колку што е важно да го фалиш своето дете, уште позначајно е ако научи да го цени сопствениот напор и неговиот резултат. Она што вие ќе го кажете кога го фалите „и како го кажувате тоа“ може да му помогне на вашето дете да ја развие способност за самопочитува. Еве неколку предлози.
Вид на ситуација | Вие сте во искушение да кажете … | Подобро е да се каже … | Пофалбата за самопочитување |
Вашето дете ви покажува нешто што направило. Но, тоа вложило помалку напор од неговите реални способности. | „Ми се допаѓа она што го нацрта. Боите што си ги искористил се одлични!“ | – „Тоа е одличен почеток“ | Овој пристап: |
Вашето дете ги подценува позитивните активности и сопствениот успех мисли дека тоа што го направило не е добро. | „Бравос за тебе! Тоа е голема работа што си ја завршил.“ | – „Ти можеби мислиш дека не е голема работа, но твојата постапка беше начин за да го поддржиш својот пријател.“ | Овој пристап: |
Вашето дете не ја исполнува својата цел, и покрај напорното работење. | „Знам дека не ги заврши сите книги за натпреварот за читање, но навистина се обиде. Ајде да одиме на сладолед!“ | – „Жал ми е што не стигна до целта. Беше блиску! Дали мислиш дека ќе го направиш тоа следниот пат?“ | Овој пристап: |
Вашето дете знае дека направило нешто добро. | „Знаев дека можеш да го направиш тоа!“ | – „Би сакал да знам како си го направил тоа! Кои стратегии ги користеше?“ | Овој пристап: |
Вашето дете се однесува добро/ покажува добри манири. | „Беше толку добро момче.“ | – „Ти благодариме за вниманието/ концентрацијата/слушањето/помошта/ следење на правилата. Знам дека требаше напорна работа за да го сториме тоа.“ | Овој пристап: |
Но, самопочитта доаѓа од напорно работење кон целта. Важно е да му дадете на вашето дете можност да најде нови мотиви за кои би сакало да продолжи и да работи. Вонредните активности се еден начин за да се направи тоа. Вие исто така преку овој модел за пофалба може да му помогнете да ги испита неговите силни страни за да ја пронајде вистинската активност која ќе го донесе до крајната цел.