na-koj-nachin-da-dadete-pofalba-so-koja-kje-izgradite-samodoverba-kaj-vasheto-dete_image
Споделете со пријателите!

Пофалбата која ќе му овозможи на детето да го препознае сопствениот напор може да помогне да се изгради неговата самодоверба.
Самопочитта може да произлезе од напорот кој го вложуваме за да исполниме одредена цел. Пофалбата која ќе му овозможи на детето да го препознае сопствениот напор може да помогне да се изгради неговата самодоверба.

Важно е внимателно да размислите за зборовите што ги користите за да го фалите вашето дете во различни ситуации.

Самодовербата доаѓа од напорно работење кон остварување на целта и чувство на задоволство поврзано со тоа. Значи, колку што е важно да го фалиш своето дете, уште позначајно е ако научи да го цени сопствениот напор и неговиот резултат. Она што вие ќе го кажете кога го фалите „и како го кажувате тоа“ може да му помогне на вашето дете да ја развие способност за самопочитува. Еве неколку предлози.

Вид на ситуација Вие сте во искушение да кажете … Подобро е да се каже … Пофалбата за самопочитување
Вашето дете ви покажува нешто што направило. Но, тоа вложило помалку напор од неговите реални способности. „Ми се допаѓа она што го нацрта. Боите што си ги искористил се одлични!“

– „Тоа е одличен почеток“
– „Како ви ти допаѓа?“
– „Дали мислиш дека тоа се потруди најмногу што можеш?“

Овој пристап:
Му помага на вашето дете да размисли дали неговата работа е во согласност со неговите очекувања.
Бара вашето дете да размисли колку е напорно  работело и дали е гордо на работата што ја постигнало

Вашето дете ги подценува позитивните активности и сопствениот успех мисли дека тоа што го направило не е добро. „Бравос за тебе! Тоа е голема работа што си ја завршил.“

– „Ти можеби мислиш дека не е голема работа, но твојата постапка беше начин за да го поддржиш својот пријател.“
– „Звучи како да сте горди. Што е тоа што го прави да се чувствувате така?“

Овој пристап:
– Нагласува што мислите дека е достојно за пофалба и она што го цените кај него.
– Од вашето дете бара да идентификува со што се гордее и да размисли за постапките кои се вреднуваат.

Вашето дете не ја исполнува својата цел, и покрај напорното работење. „Знам дека не ги заврши сите книги за натпреварот за читање, но навистина се обиде. Ајде да одиме на сладолед!“

– „Жал ми е што не стигна до целта. Беше блиску! Дали мислиш дека ќе го направиш тоа следниот пат?“
– „Убавото е што уживаше во книгите што ги прочита, иако читањето може да ви биде напорно.“

Овој пристап:
– Бара вашето дете да размисли за она што било вложено, а не само за тоа што треба да се подобри.
– Му помага на вашето дете да научи да биде во ред со правење работи што ги сака, но не е одлично во тоа (не постигнува резултати).

Вашето дете знае дека направило нешто добро. „Знаев дека можеш да го направиш тоа!“

– „Би сакал да знам како си го направил тоа! Кои стратегии ги користеше?“
– „Леле, гледам зошто си возбуден/а. Работеше навистина напорно.“

Овој пристап:
– Бара од вашето дете да го осознае она што го направил добро.
– Им помага на децата да ги препознаат и да се гордеат со нивните напори и успеси.

Вашето дете се однесува добро/ покажува добри манири. „Беше толку добро момче.“ – „Ти благодариме за вниманието/ концентрацијата/слушањето/помошта/ следење на правилата. Знам дека требаше напорна работа за да го сториме тоа.“

Овој пристап:
– Дава на вашето дете специфични повратни информации.
– Му овозможува да започне со само-анализирање и да препознае „добро“ однесување.

Но, самопочитта доаѓа од напорно работење кон целта. Важно е да му дадете на вашето дете можност да најде нови мотиви за кои би сакало да продолжи и да работи. Вонредните активности се еден начин за да се направи тоа. Вие исто така преку овој модел за пофалба може да му помогнете да ги испита неговите силни страни за да ја пронајде вистинската активност која ќе го донесе до крајната цел.

Прочитајте:  Часовите по музика може да го подобрат когнитивниот развој кај децата

Споделете со пријателите!