kako-da-go-podobrime-kvalitetot-na-zhivot-vo-menopauza-da-gi-prevenirame-posledichnite-zaboluvanja_image
Споделете со пријателите!

Менопаузата е сосема природна, физиолошка појава која носи значајни промени во животот и однесувањето на жената.
Менопауза е процес кој обично настанува помеѓу 45-55 година од животот на жената и претставува последна менструација во животот. Менопаузата се дијагностицира кога една жена 12 последователни месеци е без менструација. Престанокот на менструалните крварења е последица на недостаток на естрогени при што јајниците престануваат со овулација.

Менопаузата е сосема природна, физиолошка појава која не може да се избегне но, со оглед на тоа што носи значајни промени во животот и однесувањето на жената, важно е да ја препознаеме навреме и да преземеме соодветни чекори за минимизирање на непријатните ефекти.

Симптоми на менопауза

Намаленото ниво на естроген во овој период може да предизвика голем број на вазомоторни и психолошки симптоми:

  • Топли бранови;
  • Напади на црвенило на лицето и вратот;
  • Зголемено потење;
  • Срцебиење;
  • Несоница;
  • Нагли промени на расположението (апатија, раздразливост, анксиозност, плачливост, депресија);
  • Главоболка;
  • Намалена сексуална желба.

Последици од менопаузата

Во периодот после менопаузата (пост менопауза) како резултат на отсуството на естрогени може да дојде и до позначајни нарушувања на здравјето:

  • Покачување на на холестерол и крвниот притисок;
  • Остеопороза;
  • Сувост на кожа и мукозни мембрани;
  • Вагинални инфекции;
  • Слабеење на мозочна функција;
  • Уринарна инконтиненција;
  • Рак на дојка.

Како да го подобриме квалитетот на живот во менопауза и да ги превенираме последичните заболувања?

Заради непријатноста на менопаузалните симптоми (кај некои жени поизразено а кај други помалку непријатни) и особено заради зголемениот ризик од подоцнежни заболувања, жените во менопауза и пост менопауза е корисно е да вклучат во секојдневната исхрана одредени додатоци:

  • Изофлавони (најдобро од Црвена детелина) Ленено семе и Анѓелика – Го ублажуваат интензитетот и зачестеноста на: топлите бранови, прекумерното потење и срцебиење;
  • Б-Витамини – придонесуваат за намалување на заморот и исцрпеноста;
  • Валеријана и Мелатонин – помагаат за смирување и овозможуваат квалитетен целовечерен сон.
Прочитајте:  Премногу понеделници, премалку кафе

Иако менопаузата е сеуште во многу семејства табу тема особено е важно да се дискутира за неа како за нормална појава но и да се преземат соодветни чекори кои од една страна ќе го заштитат здравјето на жената а од друга страна ќе го зголемат квалитетот на нејзиниот живот!


Споделете со пријателите!