9-hormoni-koi-vodat-kon-zgolemuvanje-na-telesnata-tezhina_image
Споделете со пријателите!

Дебелината е проблем кој е најчесто поврзан со неправилен режим на исхрана, но исто така може да биде предизвикано од хормонален дисбаланс на повеќе или еден хормони кои се произведуваат во телото.
Лесно е да се стави некое кило повеќе, а од тоа да се вратиме во топ форма и да ја контролираме тежината нема ништо потешко. Дебелината е проблем кој е најчесто поврзан со неправилен режим на исхрана, но исто така може да биде предизвикано од хормонален дисбаланс на повеќе или еден хормони кои се произведуваат во телото.

Губењето на телесната тежина станува проблем кога дебелината настанува заради хормонален дисбаланс предизвикан од различни тригер фактори (стрес, возраст, генетика и неправилен избор на храна).

Овие се 9-те хормони кои можат да предизвикаат дисбаланс во телото и потешкотија во регулирање на телесната тежина.

1. Хормони на штитовидната жлезда

Тиреоидната жлезда се наоѓа во областа на вратот. Таа ги произведува хормоните Т3, Т4 и калцитонин одговорни за одржување на метаболизмот во телото. Намаленото производство на овие хормони води кон хипотиреоидизам. Хипотироидизам често се поврзува со зголемување на телесната тежина, главно се должи на акумулација на вода во телото (а не мастите), со што тоа лице изгледа масти, иако не е.

Како да го избегнете тоа:

  • Конзумирајте јодирана сол,
  • Земајте додаци на исхрана и храна богата со витамин Д,
  • Конзумирајте храна богата со цинк.

2. Инсулин

Инсулин е хормон кој се лачи во панкреасот. Помага да се пренесе гликозата во клетките со цел да се користи како енергија или да се складира како маст, со што се одржува нивото на гликоза во крвта. Прекумерната употреба на преработена храна, нездравите закуски, алкохол или вештачки слатки пијалаци може да доведат до создавање на отпорност на инсулин.

Ова предизвикува мускулните клетки да не го препознаваат инсулинот кој е поврзан со гликоза, што резултира со останување на гликозата во крвотокот. Ова доведува до зголемување на нивото на шеќер во крвта, што доведува до зголемување на телесната тежина и дијабетес тип 2.

Како да го одржите балансот на овој хормон:

  • Конзумирајте зелен лиснат зеленчук, сезонско овошје и сезонски зеленчук,
  • За да се подобрат нивоата на омега-3 масни киселини, консумирајте масна риба, ореви, маслиново масло, семиња,
  • Пијте најмалку 4 литри вода секој ден,
  • Започнете да вежбате најмалку 4 часа неделно,
  • Избегнувајте алкохол, доцни ноќни закуски, газирани и вештачки засладени пијалаци

3. Кортизол

Кортизолот е хормон кој се секретира од страна на надбубрежните жлезди кога сте депресивни, вознемирени, лути или физички повредени. Затоа се вика стрес хормон. Неговата основна функција е да го намали нивото на стрес преку зголемување на нивото на шеќер во крвта, потиснување на имунолошкиот систем и конвертирање на протеините и јаглените хидрати во масти. Но, со оглед на лошите навики, телото може да биде во постојана состојба на стрес, што доведува до прекумерно производство на кортизол, кој му штети на целиот здравствен систем. Под негово влијание се акумулираат висцерална масти и се стимулира созревање на масните клетки.

Како да го избегнете тоа:

  • Спијте најмалку 8 часа навечер,
  • Избегнувајте преработена храна (пржени храни) и алкохол,
  • Вежбајте длабоко дишење, јога и медитација најмалку еден час дневно, бидејќи помага да се намали нивото на стрес,
  • Поминете повеќе време со вашето семејство и со блиски пријатели, бидејќи нема подобар начин да се опуштите

4. Тестостерон

Тестостеронот често се смета за машки хормон, но исто така го има и кај жени. Тој помага во согорување на маснотиите, има улога во зајакнување на коските и мускулите и го подобрува либидото. Возраста и стресот може да предизвикаат значително намалување на нивото на тестостерон, што доведува до намалување на коскената густина, губење на мускулна маса и дебелина.

Прочитајте:  Добри и лоши навики поврзани со спиењето

Како да го избегнете тоа:

  • Вежбајте редовно затоа што помага да се подобри нивото на тестостерон,
  • Избегнувајте алкохол,
  • Конзумирајте протеински додатоци,
  • Во вашата исхрана, вклучете храна богатата со растителни влакна, семки од тиква и ленено семе,

5. Прогестерон

Нивото на прогестерон и естроген треба да биде во рамнотежа, за да телото нормално функционира. Нивоата на прогестерон може да паднат поради различни причини како стрес, употреба на контрацептивни таблети, менопауза и така натаму. Ова може да доведе до зголемување на телесната тежина и депресија.

Како да ја намалите веројатноста од дисбаланс на овој хормон:

  • Вежбајте редовно,
  • Обидете се да медитирате,
  • Избегнувајте стрес.

6. Естроген

Естрогенот е примарен женски сексуален хормон. Секое пореметување на нивото на естроген во телото може да доведе до зголемување на телесната тежина. Високото ниво на естроген во телото може да се должи на прекумерното производство на хормони или на исхрана богата со естроген. Кога нивоата на естроген се зголемуваат, клетките кои произведуваат инсулин се преоптоваруваат. Тоа ги прави отпорни на инсулин, што води до пораст на гликоза во крвта, кое од своја страна повторно води кон дебелина.

Како да го избегнете тоа:

  • Конзумирајте зрна, свежо овошје и зеленчук,
  • Избегнувајте алкохол,
  • Вежбајте редовно,
  • Избегнувајте процесирани месни производи.

7. Лептин

Лептин е хормон кој го регулира енергетскиот баланс во телото со тоа што го потиснува чувството на глад. Но, кога јадете храна која содржи поголема количина на шеќер, прекумерната употреба на фруктоза се претвора во маснотии што се депонираат во црниот дроб, и другите делови од телото. Овие масни клетки создаваат лептин. Како што се создава се повеќе и повеќе лептин, телото ја губи својата чувствителност кон него. Ова доведува до тоа да мозокот престанува да го прима сигналот за ситост..

Како да го држите под контрола нивото на лептин:

  • Избегнувајте храна која содржи високо ниво на шеќер, не консумирајте повеќе од три овошни порции дневно,
  • Јадете темно зелен лиснат зеленчук,
  • Избегнувајте процесирана храна,
  • Спијте најмалку 7-8 часа на ден,
  • Бидете хидрирани.

8. Грелин

Грелинот е познат како гастричен хормон, го стимулира апетитот и ја зголемува акумулацијата на маснотиите. Нивоата на грелинот се особено високи кога луѓето се на строга диета или постат.

Како да избегнете екстремно покачување на нивота на грелинот:

  • Вежбајте редовно,
  • Јадете секои 2-3 часа,
  • Пијте вода 20 минути пред јадење наутро на гладен стомак и пред спиење,
  • Јадете свеж зеленчук, овошје и храна богата со протеини,

9. Мелатонин

Мелатонин е хормон кој го регулира спиењето и будноста. Додека спиеме, телото ослободува хормони за раст што му помагаат на телото да се регенерира и самолекува, и ја гради мускулната маса. Но, ако не спиеме, овој процес на заздравување се пореметува заради стрес предизвикан од неспиењето кое на крајот води кон зголемување на телесната тежина.

Како да го избегнете тоа:

  • Не јадете навечер кога е време за спиење,
  • Спијте доволно,
  • Спијте во темна и ладна соба,
  • Исклучете ги сите уреди кои можат да го нарушат сонот.

Споделете со пријателите!