lignani-fitoestrogeni-koi-se-nivnite-zdravstveni-pridobivki-1-del_image
Споделете со пријателите!

Лигнани-природни соединенија слични на естроген се корисни за здравјето на коските и срцето, како и за симптомите на менопауза. Во првиот дел на овој напис видовме што и како се Лигнаните.

Кои се здравствени придобивки од лигнаните?

Тие го намалуваат ризикот од карцином кај жени и мажи. Антиестрогените ефекти на лигнаните (т.е. нивната способност да ги блокираат ефектите на естрогенот кај некои ткива) можат потенцијално да го намалат ризикот од карцином поврзан со хормони (дојка, матка, јајници и простата).

Рак на дојка

Студиите ја поддржуваат хипотезата дека ниските нивоа на ентеролактон во крвта се поврзани со поголема инциденца на карцином на дојка. Мета-анализа на врската помеѓу лигнаните и ризикот од карцином на дојка вклучува студии објавени помеѓу 1997 и август 2009 година. Истражувачите анализирале 21 студии и откриле дека жените во менопауза кои земаат поголеми количини лигнани имаат помал ризик од карцином на дојка.

Во споредба со жените кои консумирале мало количество растителни лигни, жените кои консумирале количина (над 1.395 мг дневно) имале помал ризик од карцином на дојка.

Студијата на 58.000 француски жени ја мери количината на растителни лигнани кои ги земале и ефектот врз ширењето на карциномот на дојка во текот на 7 години. Важно е да се напомене дека за ова време жените не земале додатоци од соја изофлавон.

Дијагностицирани се вкупно 1.469 случаи на рак на дојка. Во споредба со жените кои консумирале мало количество растителни лигни, жените кои консумирале најголема количина (над 1.395 микрограми дневно) имале помал ризик од карцином на дојка.

Лененото семе содржи 100 пати повеќе лигани од кој било друг познат извор на растенија и се една од најмоќните храни што може да ги јадете за да го намалите ризикот од карцином на дојка.

Рак на дебелото црево

Студиите за животни покажуваат дека лигнаните можат да го забават растот на клетките на ракот на дебелото црево. Студиите сугерираат дека ленено семе може да го намали бројот на клетките со абнормален раст, кои се рани маркери на карцином на дебелото црево.

Покрај тоа, според д-р Хорнер, стотици студии покажуваат дека лен не само што штити од ракна дојка и е поефикасно од која било друга храна за која знаеме, туку може да ја намали големината на туморите. Таа, исто така, цитира студија на Лилијан Томпсон од Универзитетот во Торонто, која направила многу истражувања за ефектите од ленено семе и естроген позитивни тумори. Во една од нив, д-р Томпсон открива намалување на туморите на дојка кои биле естрогенски зависни кај сите жени кои земале ленено семе три недели .

Рак на простата

Иако сѐ уште не се спроведени клинички студии кај луѓето, истражувачите откриле дека кога лабораториските животни со карцином на простата се хранат со диета со растителни лигнини во период од 9 недели, се потиснува растот на клетките на ракот и туморите. Исто така, забележано е зголемување на бројот на тумори кои престанале да растат, како и клетки на ракот што умреле (апоптоза) во групата која добивала храна богата со лигнани во споредба со контролната група.

Ова е добра вест за мажите, бидејќи статистиката покажува дека 1 од 6 мажи ќе добие карцином на простата во текот на животот. Конзумирање на растителна храна богата со лигнани  и земање природен додаток на лигнани се лесни начини за да се намали ризикот и да се запре растот на клетките на ракот на простатата.

Овие состојки значително ги намалуваат жешките трепки кај жените во менопауза. Бидејќи ентеролактонот (главниот лигански метаболит) помага да се балансира естрогенот, истражувачите откриле дека тоа е безбедна и природна алтернатива која помага да се ублажат хормоналните флуктуации за време на менопаузата.

Прочитајте:  УВ зраците може да им наштететат на вашите очи

Ова, пак, помага да се ублажат придружните симптоми на топли бранови и ноќно потење. Една неодамнешна клиничка студија во САД открива дека додатокот во исхраната на лигнаните ефикасно ги намалил топлотните бранови за 53% кај жените во постменопауза. Пилот-студијата го спореди ефектот на 2 дози (25 mg и 50 mg на ден) во период од 8 недели.

Во споредба со почетната доза (пред третман), жените кои примаат 50 мг на ден имаа значително намалување на бројот на топли трпки по само 4 недели. На 8 недели, намалувањето на дневните топлотни бранови е приближно 50% пониско од почетокот на третманот.

Лигнаните нудат природна заштита за здравјето на срцето

Покрај карциномот, постојат докази дека хранење со храна богата со растителни лигнани може да биде поврзано со помал ризик од срцеви заболувања.

При ваквиот тип на исхрана богата со нив, зголемените нивоа на ентеролактон во крвта ја намалуваат оксидацијата на липидите во крвта и го намалуваат ризикот од срцеви заболувања, нудејќи антиоксидантна и антиинфламаторна поддршка.

Неодамнешниот преглед на сите студии поврзани со ефектите на лигнаните од храна врз кардиоваскуларните заболувања, покажува дека тие можат да го намалат Ц-реактивниот протеин (биомаркер на воспаление) и да го намалат нивото на „лошиот“ ЛДЛ холестерол.

Во студијата во која учествувале скоро 2.000 мажи, оние со највисоки нивоа на ентеролактони, кои се маркер на внес на растителни лигнани, имале значително помал ризик од корорнарна срцева болест од оние со најниско ниво. Студиите исто така покажале дека додавањето на ленено семе во исхраната може да има корисен ефект врз нивото на холестерол, иако засега не е целосно познато дали тоа се должи на лигнаните или други хранливи материи или фитохемикалии што се наоѓаат во лененото семе (како на пр. растителни омега-3 масни киселини или растителни влакна).

Лигнаните помагаат во одржувањето на тежината

Истражувачите од Универзитетот Квебек во Лавал (Канада) откриваат дека жените во менопауза кои имаат највисоко ниво на ентеролактон во крвта имаат понизок БМИ од 26,1 во споредба со жените со најниско ниво во крв кои имаат просечен БМИ од 30,4.

Здравиот опсег на индекс на телесна маса кај сите жени е од 18,5 до 24,9.

БМИ од 25,0 до 29,9 се смета за прекумерна тежина, а БМИ од над 30,0 е индикатор за дебелина. Жените со исхрана богата со лигани, исто така, имаат значително пониско ниво на вкупни телесни масти, како и поефикасен метаболизам на (шеќер во крвта) од жените кои имаат најниско ниво на ентеролактон во крвта.

Јадењето повеќе зрна, ореви, семе, овошје и зеленчук е еден начин да се добие доволно растителни влакна и лигнини.

Лигнините имаат влијание на здравјето на коските и големи антиоксидативна моќ

Познато е дека естрогените ефекти на фитоестрогени во коските се однесуваат на бенефит во однос на одржување на густината на коските.

Студиите покажуваат дека во случаи на остеопороза, екскрецијата на ентеролактон е позитивно поврзана со густината на коскените минерали во ‘рбетот и бутот на жените во постменопауза, иако се потребни повеќе истражувања во оваа област. Се сугерира дека лиганските прекурсори може да имаат корисни ефекти кои не се поврзани со нејзините интеракции со естрогенските рецептори. Овие ефекти вклучуваат голема антиоксидативна моќ.


Споделете со пријателите!