lugjeto-mozhat-da-nauchat-novi-stranski-zborovi-dodeka-spijat_image
Споделете со пријателите!

Неодамнешните истражувања покажуваат дека луѓето можат да научат нови информации додека спијат.
Неодамнешните истражувања покажуваат дека луѓето можат да научат нови информации додека спијат. Учење, исто така, може да се случи во текот на спиењето, покажува новото истражување. Научниците веќе знаат дека во текот на спиењето се консолидира учењето на нови информации што ги стекнуваме кога сме будни. Сега, истражувачите на Универзитетот во Берн во Швајцарија сугерираат дека учењето исто така може да се одвива за време на сон односно длабок сон (со бавни бранови). Во една студија која се наоѓа во списанието Current Biology, тие покажуваат како може да се појават асоцијации со нови странски зборови во одредени фази на спиењето конкретно кога се совпаѓаат со бавен бран. Многу истражувања за спиење се однесуваат на процесите кои ги стабилизираат и консолидираат спомените кои се формираат за време на периодите на будност. Сега постојат значителни докази дека повторувањето за време на спиењето ги засилува спомените и ги вградува во претходно запомнатото и стекнато знаење во мозокот. Авторите на студијата забележуваат дека многумина сметаат дека е невозможно учењето да се одвива за време на спиењето, бидејќи „спиењето нема свесно осознавање“ и недостига неопходната хемиска активност на мозокот. Покрај тоа, студиите кои го испитале учењето во сон кај луѓето, резултирале со конфликтни заклучоци.

Учење во текот на дневните дремки

Истражувачите биле заинтригирани од прашањето: Ако состојбата на сон ја зајакнува „трагата на меморијата“ која се формира за време на будност, тогаш зошто самата состојба на спиење не може да формира трага за меморија која ќе трае во будност? Користејќи електроенцефалограми (ЕЕГ), тие ја забележале активноста на мозочните бранови кај 41 здрави доброволци од машки и женски пол, за време на дневна дремка при што биле подложени на последователни мемориски тестови.

Единствениот прекинувач на мозокот кој го контролира спиењето и будењето користи само една област на мозокот за да го контролира спиењето и будењето, а не неколку како што претходно се мислеше.

За време на дремка, волонтерите исто така носеле и слушалки преку кои истражувачите пуштале снимки од бројни вербални парови на зборови. Тие го измислиле секој пар, така што еден збор бил познат, мајчин јазик, додека другиот бил направен „псевдозбор“. На пример, тие го поврзаа зборот „house“ со псевдозборот „tofer“. Во друг пар, познатиот збор бил „cork“, а псевдозборот бил „aryl“.

После дремката, доброволците биле подложени на тест на нивните „асоцијации оформени за време на сон“. За време на тестот им биле презентирани случајни примери од псевдозборовите. На секоја презентација, тие мораа да кажат дали предметот опишан со збор може да се вклопи во кутијата и дали ги асоцира на покажаниот предмет или не. Резултатите покажаа дека класификацијата на псевдозборовите е подобра ако „акустичното презентирање на вториот збор од парот се совпадне со времето на појава на бавен бран“.

Прочитајте:  Надмини ги проблемите со спиењето со едноставна вежба за дишење [ВИДЕО]

Според ова тајмингот на кодирањето е клучен

Бавен бран или длабок сон е најпогодна фаза за консолидирање на спомените кои се формираат кога сме будни. Како што мозокот влегува во сон, неговите клетки постепено ја синхронизираат нивната активност. Тие влегуваат во шема која се менува на секои 0,5 секунди помеѓу кратки периоди на универзална активност и неактивност. Периодите на активност се појавуваат како врвови на ЕЕГ.

Истражувачите откриле дека волонтерите ја кодирале поврзаноста помеѓу, познатиот, мајчин јазик и неговиот псевдозбор при два услови.

Првиот услов е повторувањето на парот зборови, а вториот услов е да акустичната презентација на вториот збор мора да се совпадне со активна фаза на спиење со бавен бран. Ко-автор на студијата Марк Зуст, вели дека исто така е забележано дека пронаоѓањето на зборовите што испитаниците ги научиле за време на спиење, за време на тестот се совпаднало со активност во хипокампусот и јазичните области на мозокот. Хипокампусот игра клучна улога во меморирање и учење. Ова се истите области на мозокот кои се активни кога учењето се случува за време на будност. „Овие мозочни структури се чини дека посредуваат во формирањето на меморијата независно од преовладувачката состојба на свеста – несвесно за време на длабок сон, свесно за време на будност“.


Споделете со пријателите!