kako-zdrava-bremenost-zdravo-bebe_image
Споделете со пријателите!

Клучни витамини и минерали за време на бременост и доење!
Бременоста е специфичен период во кој женскиот организам претрпува значајна промена. Затоа, во овој период особено е важна правилна и балансирана исхрана, со цел телото на жената да биде во состојба да одговори на потребите во периодот на раст и развој на бебето.

„Со нормална исхрана не може да се гарантира доволен внес на клучните витамини и минерали во потребните количини.“

Во ваква ситуација бремените жени, како и оние кои планираат бременост честопати се наоѓаат во дилема дали, колку долго и кои витамински суплементи да ги користат. Имајќи во предвид дека со вообичаена исхрана не можеме да го гарантираме внесот на клучните витамини и минерали во количините потребни. За овој период постои консензус меѓу здравствените работници дека одредени витамини и минерали треба дополнително да се внесуваат, особено во периодот на бременост и доење.

Листа на клучни витамини и минерали за време на бременост и доење:

  • Фолна киселина – Важнa за соодветна подготовка на телото на жените за зачнување, но исто така и за правилен раст и развој на фетусот. Препорачаната дневна доза од 400 ug, бремените жени и жените кои планираат бременост треба да ја внесуваат во т.н. активен облик, бидејќи во спротивно телото не може да ја користи.
  • Железо и витамин Ц – Железото е важен минерал за спречување на појава на анемија. Со оглед на неговиот непријатен вкус особено е важно да биде во обложена (микроенкапсулирана) форма која не остава метален вкус во устата и не предизвикува гадење. За соодветна апсорпција на железо неопходно е да се консумира заедно со Витамин Ц кој создава потребна кисела средина.
  • Магнезиум и цинк – Магнезиумот е значаен минерал кој спречува мускулна слабост и грчеви. Дневните потреби на трудниците се 400 мг магнезиум. Цинкот од своја страна е клучен за имунитетот и се препорачува внес од 10 мг на ден.
  • Калциум и витамин Д – Калциумот кај бремените жени е клучен за развој на коскеното ткиво на плодот и да се сочуваат мајчините коски од мобилизација на калциумот од нив. Витаминот Д помага за вградување на калциумот во коските и треба да се суплементира особено доколку бременоста се одвива во текот период октомври – април, бидејќи синтезата на витамин Д во голема мера зависи од сонцето.
Прочитајте:  Останете здрави оваа есен – засилете го Вашиот имунитет!

Споделете со пријателите!