kako-da-se-spravime-so-neprijatnite-simptomi-na-naduenost-i-gasovi_image
Споделете со пријателите!

За да ја намалите подуеноста на стомакот, потребно е да ја избегнувате или да го намалите внесот на храната која што предизвикува гасови.
Појавата на честа подуеност на стомакот и интестинални гасови знае во голема мера да влијае на нашите секојдневни активности, комуникацијата со останатите луѓе и нашата самодоверба воопшто. Притоа овие појави најчесто се предизвикани од голтање на воздух и од неправилно варење на храната поради нарушен цревен баланс. Сепак во најголем дел причините лежат во нашиот животен стил и токму затоа со промени во нашето однесување честопати можеме да го минимизираме прекумерното создавање на гасови во стомакот.

Подуеноста на стомакот и појавата на интестинални гасови може да биде предизвикана од:

  • Пребрзо јадење и/или пиење при што се голта многу воздух. Негативен ефект може да предизвика и зборувањето за време на јадење, често користење гуми за џвакање, или консумација на пијалок преку сламка.
  • Несоодветна исхрана богата со масти, пржена и сува храна, честопати е причина за надуеност и тежина во стомакот бидејќи и треба подолго време за варење. Негативен ефект имаат и одредени зеленчуци од тип на грав, грашок, брокула, зелка и карфиол со чие варење во организмот се ствараат големи количини на гас.
  • Пиење на газирани пијалаци кои ослободуваат јаглерод диоксид што доведува до надуеност.
  • Прекумерен внес на сол што предизвикува задржување на течности во телото, кои прават да се чувствувате надуени.
  • Користењето на антибиотици или некои инфекции доведува до промени во цревната микрофлора поради уништување на добрите бактерии. Со ова се нарушува варењето на храната.
  • Кај луѓето кои имаат интолеранција на лактоза, внесот на млечни производи доведува до надуеност гасови и болка во стомакот.
  • Стрес или анксиозност.
  • Пушење.

За да ја намалите подуеноста на стомакот, потребно е да ја избегнувате или да го намалите внесот на храната која што предизвикува гасови.

Други корисни совети:

  • Побавно јадете и пијте со што ќе ја намалите количината на проголтаниот воздух. Избегнувајте пиење со сламка.
  • Јадете повеќе растителни влакна (овошје и зеленчук) со што ќе го забрзате метаболизмот.
  • Избегнувајте користење на газирани пијалоци и пиво. Наместо тоа консумирајте вода со лимон или чаеви од нане и камилица. На овој начин ќе го забрзате варењето на храната и детоксикацијата на организмот. Дополнително нането и камилицата ги намалуваат грчевите, мачнините и подуеноста во стомакот.
  • Намалете го внесот на натриум, преку намален внес на сол и конзервирана храна со цел да ја намалите задршката на течности.
  • Престанете со пушењето. Внесениот чад и дополнителен воздух ја зголемуваат подуеноста.
  • Движете се повеќе со цел да ја забрзате перисталтиката на цревата.
Прочитајте:  Состојба со грип во Република Македонија, сезона 2016/2017
за 11та недела

Редовно користете пробиотици. Пробиотиците ја стабилизираат цревната микрофлора и помагаат за добро варење на храната и комплетно искористување на хранливите состојки од организмот.


Споделете со пријателите!