koi-se-pridobivkite-od-upotrebata-na-probiotici_image
Споделете со пријателите!

Нашиот организам е дом на трилиони бактерии но дали сите се неподобни за нас?
Нашиот организам претставува дом на трилиони бактерии, а нивната присутност е важна за одржување на здравјето. Меѓу бројните бактерии се и бактериите од родот Bifidobacterium. Бифидобактериите се познати по тоа што можат да преработат прехрамбени влакна, помагаат во превенција на инфекции и произведуваат витамини и други важни состојки. Ниската концентрација на бифидобактерии во организмот се поврзува со развој на многу болести, а ако ги земаме како во облик на додатоци во исхрана, можат да помогнат за лечење на одредени болести.

Што се бифидобактерии?

„Научниците до сега откриле околку 50 врсти на бифидобактерии.“

Членовите на родот Bifidobacterium се млечно-киселински бактерии со стапчест облик, кои се изразито важни за нашето здравје. Научниците до сега откриле околку 50 врсти на бифидобактерии, а за секоја од нив се смета дека има поинаква улога и делување на здравјето. Покрај нивната голема улога во организмот, бифидобактериите се помалку од 10% од цревната флора кај човекот.

Една од главните улоги на оваа врста бактерии во нашиот организам е разградување на прехрамбените влакна и други сложени јаглехидрати кои нашиот организам сам не може да ги преработи. Со разградување на прехрамбените влакна, бифидобактериите произведуваат кратко-ланчани масни киселини кои играат важна улога во одржување на здравјето на дигестивниот тракт и помагаат во контрола на гладта. Освен, тоа помагаат и во произведување на важни состојки, какво витамин Б.

Бифидобактерии и превенција на болести

„Многу болести се поврзуваат со ниска концентрација на бифидобактерии во цревата.“

Многу болести се поврзуваат со ниска концентрација на бифидобактерии во цревата. Пример, истражувањата покажаа како лица кои боледуваат од дијабет, астма, дерматитис, во споредба со здрави личности имаат многу пониска концентрација на разни бактерии од родот Bifidobacterium. Па поради таа причина се изведени бројни студии кои проучуваат дали со земање на бифидобактерии во облик на пробиотици – додатоци во исхрана и на тој начин да се зголеми нивното присустви во дигестивниот тракт и дали на тој начин ќе дојде до подобрување на симптомите на одредени болести.

Резултатите од една студија во која учествувале 362 особи, покажаа дека со внес на бифидобактерии во облик на додатоци во исхрана во период од 4 недели значано се подобриле симптомите на синдромот на иритабилен колон. Други истражувања покажаа како земањето на истите додатоци во исхрана ги намалува воспалителните процеси кај пациенти со воспалителни болести на цревата, синдром на хроничен замор и псоријаза.

Освен тоа, овој пробиотски сој исто така покажува и позитивен ефект на смалување на нивото на холестерол во крвта.

Интересно е тоа дека бифидобактериите покажуваат и благотворен ефект на здравјето на мозокот. Истражувања покажаа дека тие заедно во комбинација со други пробиотски соеви покажаа благотворен ефект кај пациенти кои патат од депресија.

Прочитајте:  Слаб имунитет - нарушено здравје

Како да се влијае на зголемување на бројот на бифидобактерии?

Зголемување на бројот на бифидобактерии во цревата може да помогне во превенција и лекување на разни болести, а овие се начините како да се зголеми нивниот број

  • Конзумирање на намирници богати со растителни влакна

Намирници кои се богати со растителни влакна, како овесни снегулки, јаболка, чија и ленено семе, бадеми и боровница, помагаат во раст и развој на бифидобактерии во цревата.

  • Конзумирање на намирници богати со пребиотици

Пребиотиците се храна за добрите бактерии. Тие се јаглехидрати кои помагаат во раст на добрите бактерии. Лук, кромид, банани и друго овошје и зеленчук содржат пребиотици кои можат да помогнат во растот на добрите бактерии.

  • Конзумирање на намирници богати со полифеноли

Полифеноли се растителни препарати кои се наоѓаат во намирници како што е какао, зелен чај и црно вино. Бидејќи бифидобактерии помагаат во метаболизирање на полифеноли, со конзумирање на намирници богати со полифеноли предизвикуваме зголемување на бројот на бифидобактерии.

  • Конзумирање на ферментирана храна

Иако ферментирана храна, како јогурт и сл. Млечни производи, веќе содржат добри бактерии од родот Lactobacillus, некои производи истотака содржат и бактерии од родот Bifidobacterium. Конзумирање на такви производи помага за зголемување на бројот на бифидобактерии во цревата.

  • Внесување на додатоци во исхрана кои содржат бифидобактерии

Внесување на бифидобактерии во облик на додатоци во исхрана помага за зголемување на нивната концентрација во дигестивниот тракт. Пробаланс од ФармаС е додаток во исхрана кој содржи еден сој од родот на бифидобактерии и тоа Bifidobacterium animalis ssp. lactis BLC1. Освем тој има и бактерии од родот Lactobacillus, одредени пребиотици, апигенин од екстракт на камилица, цинк и екстракт од нане кои синергистички делуваат на варењето и метаболизмот.

М-р фарм. Лидија Николоска Пешталеска

PharmaS_main_probalans_700x90


Споделете со пријателите!