menadjerski-sindrom-burn-out-sindrom-bolest-na-modernoto-vreme_image
Споделете со пријателите!

Менаџерски синдром кој се јавува како последица на долготрајна, прекумерна и хронична изложеност на стрес на работното место. 
Модерниот човек честопати, под притисок на секојдневните обврски, несвесно влегува во повторливо погубно сценарио: рано станување, брзање, подготовка за на работа, носење на децата во градинка/училиште и константна стресна трка со времето што на крајот од денот резултира со сериозни здравствени нарушувања. Во науката е опишан т.н. менаџерски синдром кој се јавува како последица на долготрајна, прекумерна и хронична изложеност на стрес на работното место. Првобитно се сметало дека од овој синдром најчесто патат луѓе на раководни позиции, бизнисмени, хирурзи, авио-контролори, берзантски брокери и други луѓе под силен и континуиран психофизички притисок. Сепак денес терминот менаџерски синдром го вклучува и т.н. burn-out синдром (синдромот на прегорување) и се однесува на сите оние кои не успеваат да се изборат со секојдневната борба со обврските и времето.

Ризик фактори за појава на т.н.менаџерски синдром:

  • Канцелариска работа и долг временски период поминат во столица или во автомобил.
  • Недостаток на физичка активност (под изговор дека немаме време?!?).
  • Продолжено работно време – 10 и повеќе часови дневно.
  • Преоптовареност со обврски, мултитаскинг (вршење повеќе работи истовремено) .
  • Лоша организација на работното место и постојана „итност“ во решавање на проблемите.
  • Континуиран притисок за остварување на продажни таргети.
  • Бројни и долготрајни стресни состаноци.

Симптоми на менаџерскиот синдром:

  • Психички нарушувања како резултат на континуираниот стрес: расеаност, раздразливост, напнатост, хиперактивност, анксиозност и несоница. Последиците се исцрпеност, чувство на неценетост, незаинтересираност за работата и домот, повлекување и депресија.
  • Зголемена телесна тежина, покачен холестерол и крвен притисок, како резултат на седечкиот начин на живот и лоша и прекумерна исхрана.
  • Срцеви тегоби: срцебиење и аритмија, како резултат на прекумерен внес на кофеин, продолжениот стрес и неквалитетниот сон.
  • Проблеми со ‘рбетот (искривување, дископатија, дискус хернија итн.) поради долгото и неправилно седење. Ова е пропратено со силна болка во половината или вратот, намалување на подвижноста, вртоглавици, невралгични болки итн.
  • Пад на имунитетот и подложност на инфективни болести.
Прочитајте:  Како да се превенираат и намалат проблемите поврзани со спиењето?

Доколку се препознавате во опишаниот профил или веќе имате некој од горе споменатите симптоми важно е веднаш да преземете одредени чекори како би избегнале драматично нарушување во квалитетот на вашиот живот.

  • Организирајте се и направете листа со приоритети! Делегирајте дел од прекумерните обврски на вашите колеги или други членови од семејството!
  • Не оставајте незавршени работи, тоа е најкраткиот пат до мирен сон!
  • Најдете време за себе! Одберете повторливи термини во текот на денот/неделата кои се за вашето хоби и јасно информирајте ги за своето отсуство вашиот партнер/пријатели/колеги.
  • Најдете време за физичка активност! Физичката активност е „убиец“ на стресот!
  • На секој час поминат во седечка положба, движете се барем 5 минути. Наместо во канцеларија испијте го вашето кафе надвор!
  • Одберете термин за одговарање на пораки! Вие контролирајте го времето а не тоа вас!
  • За време на семејниот ручек или во вечерните часови задолжително исклучете го вашиот мобилен телефон! Почитувајте ги блиските и себеси!
  • После тежок состанок, земете 5 минути за себе, дишете длабоко и ослободете се од непријатните мисли.
  • Релаксирајте го вашиот мозок и тело пред спиење. Прочитајте дел од омилената книга, направете за себе топла купка и исклучете ги сите светла. Доколку и ова не ви помага за заспивање користете природни производи на база на мелатонин, валеријана и маточина. Тие ќе Ве опуштат и припремат за мирен целовечерен сон!

Споделете со пријателите!