7-chekori-za-nosenje-na-seriozni-odluki_image
Споделете со пријателите!

Обично носиме десетици одлуки на ден – што да јадеме, што да носиме, со кого да разговараме, како да го организираме нашиот дневен распоред, што да вклучуваме во нашиот месечен распоред – списокот на мали и големи одлуки во нашите животи е навистина долг.
Обично носиме десетици одлуки на ден – што да јадеме, што да носиме, со кого да разговараме, како да го организираме нашиот дневен распоред, што да вклучуваме во нашиот месечен распоред – списокот на мали и големи одлуки во нашите животи е навистина долг.

Но, има такви одлуки кои ни задаваат потешкотија без разлика дали на тоа ни влијае расположението, мотивацијата или одредена специфична околност – ние сме блокирани и немаме идеја како да постапиме. И бидејќи се чувствуваме апсолутно парализирано да сториме нешто, ја одложуваме одлуката, што нè прави да се чувствуваме полошо и под стрес, што пак нè парализира уште повеќе… Ова се нарекува порочен круг, нели? Но, постои излез!

Еве што треба да направите кога се обидувате да донесете одлука:

Одредете ја одлуката и чекорите кои се потребни за да се донесе

Пример: Не сте сигурни дали можете да си го дозволите одморот за кој сонувате затоа што имате финансиски потешкотии и не сте сигурни дали ќе можете да ја потрошите потребна сума.

Првото прашање што треба да си го поставите е дали можете да потрошите пари воопшто за одмор и колку ви се потребни за тоа. Прегледајте го вашиот буџет за да одговорите на ова прашање, не правете претпоставки.

Кога имате точни бројки, ќе добиете доверба и ќе ги исчистите флуктуациите.

Со вистинските информации пред очи, може брзо да одлучите дали вашите финансиски опции ви овозможуваат да одморите и каде да одите.

Направете список на можни опции

Одвојте време и запишете ги сите опции и опции, но проверете дали ја вклучивте пасивната опција – која би значела да одлучите да не превземете ништо, туку да ја одложите одлуката.

На пример, мора да одлучите дали да поканите некој кој не е особено близок со вашиот роденден, имате три опции:

  • Можете да изберете да го поканите, можете да изберете да не го поканите или да ја одложите одлуката и на крајот да не го поканите;
  • Можеби мислите дека донесувањето одлука во суштина е исто како и да одлучите да не ја повикувате личноста што е фактички точно, но не психолошки;
  • Недонесените одлуки можат да бидат извор на стрес, и колку повеќе од нив ги задржуваме во себе, толку повеќе се оптоваруваме непотребно.

Направете список на добрите и лошите страни на секоја опција.

Осигурете се дека ги разгледувате опциите од што е можно повеќе перспективи

На пример, кога ќе ги наведете добрите и лошите страни на патувањето за празниците, запомнете како се чувствувавте во минатото – кога се чувствувавте подобро кога останавте дома да славите со пријателите и семејството, или обратно – најдобро е да избегате од секојдневниот живот на пријатно место само со вашите најблиски.

Прочитајте:  5 Причини зошто треба да читате

Кога одговорите на ова прашање, размислете за желбите на другите членови на семејството, а потоа разгледајте ги сите други добри и лоши страни на достапните опции.

Поставете краен рок за вашата одлука

Некои одлуки се итни – како да одлучите дали да прифатите нова понуда за работа или да останете на вашата стара работа, да одлучите дали да прифатите план на пријател за непланирано патување во викенд, или да одлучите да останете дома за да преземете итни обврски.

Кога треба да донесете одлука што не е итна, но не сакате да ја одложите, поставете вештачки рок за детално да ја разгледате и на крајот да ја донесете најдобрата можна опција.

Визуелизирајте ги различните опции

Честопати донесуваме спонтани и брзи одлуки, дури и кога станува збор за важни работи во нашите животи. Она што ќе ни помогне да се снаоѓаме кога сме збунети се фактите и визуелизацијата на нашите животи откако ќе го тргнеме по патот што сме го одбрале.

Одвојте време, најдете тивко место, затворете ги очите и визуелизирајте ја секоја од опциите пред вас (обидете се навистина да ја насликате сцената – колку повеќе детали додадете, толку е поголема шансата да се приближите до можната реалност).

На пример, ако се прашувате дали да купите скапа облека што навистина ја сакате, но тешко е да си дозволите, замислете како би било навистина да ја имате и да ја облекувате за одредена пригода, но замислете ја и празна сметката во банка.

Сега одговорете на прашањето:

Дали можете да живеете со стрес да имате финансиски потешкотии во име на тоа да ја имате таа облека токму во тој момент?

Сега погледнете ја големата слика!

Кога сте обмислиле се и сте виделе од што е можно повеќе аспекти, изберете ја опцијата што најмногу ви се допаѓа. Ако се сомневате дека ја носите одлуката, главно водена од емоции, видете го последниот чекор. Меѓутоа, ако сте убедени дека вашата одлука е рационална, тогаш нема за што да размислувате.

Имајте добар ноќен сон и донесете ја вашата одлука наутро

Ако мислите дека вашата одлука е мотивирана од емоција (на пример, „Не треба да го сторам тоа, но навистина сакам да го сторам тоа!“, Добра е идејата да си дадете ноќен сон и потоа да ги преиспитате добрите и лошите страни и да бидете сигурни дека не се потчинувате на своите емоции, но дека носите добро осмислена и добро образложена одлука.


Споделете со пријателите!